Basis crisismanagement in Food

14 december 201814 juni 2019

1 dag

425,- (excl. BTW)

“There cannot be a crisis next week. My schedule is already full.”(Henry Kissinger)

Een recall van producten of grote ophef over uw bedrijf via social media met mogelijke reputatieschade als gevolg; twee voorbeelden van crises die uw bedrijf kunnen treffen. Goed crisismanagement met bijbehorende adequate reactie kan schade beperken of zelfs voorkomen. Gelukkig heeft u niet dagelijks met crises te maken, maar een goede voorbereiding is essentieel om als bedrijf overeind te blijven als het dan toch zover is.

Een interactieve training waarbij u de essentiële zaken rond crisismanagement leert. De dag wordt afgesloten met een crisissimulatietraining waarbij u samen met de andere deelnemers als crisisteam een realistische crisis gaat managen.

Voor wie?

Voor iedereen die in zijn/haar functie (mogelijk) met crisismanagement te maken heeft. Dit geldt voor functies zoals kwaliteitsmanager, productiemanager en directeur/directielid.

Inhoud

  • Kenmerken, fases & verloop van een crisis
  • Soorten schade
  • Overheids- en inspectieprocessen
  • Crisisorganisatie
  • Crisisbesluitvorming
  • Vergaderstructuur
  • Crisiscommunicatie
  • Plannen & procedures
  • Opleiden, trainen, oefenen
  • Crisissimulatieoefening

Inschrijven