Crisiscommunicatie & social media

20 november 2018

1 dag

425,- (excl. BTW)

Bereid uzelf en het bedrijf voor op de communicatie ten tijden van crisis

Stel dat er een journalist bij de achterdeur staat om verhaal te halen over een schandaal binnen uw bedrijf. Wie staat hem te woord? Wat kunt u beter wel of niet vertellen? Of stel dat social media ontploft en druk legt op het imago van uw bedrijf. Hoe reageert u en hoe houdt u in de gaten wat er allemaal op social media speelt? Crisiscommunicatie is een steeds belangrijker onderdeel van crisismanagement en vergt continue aanpassing door voortdurend voortschrijdende inzichten en technieken die hoge eisen aan uw communicatie stellen. Tijdens een crisis willen allerlei stakeholders met totaal verschillende belangen informatie van u ontvangen. Het beantwoorden van vragen van consumenten naar aanleiding van een recall vraagt een andere aanpak dan dat u leveranciers daarover informeert.

Deze training is opgebouwd rondom de drie belangrijkste pijlers in de crisiscommunicatie: betekenisgeving, informatievoorziening en schadebeperking. We kijken naar interne communicatie, maar ook naar de impact en invloed die social media ten tijde van een crisis kan hebben. U zult ook een korte mediatraining volgen waarbij u kunt oefenen met spreken voor een groep en voor een camera.

Voor wie?

Voor alle medewerkers die interne en/of externe communicatie van de organisatie verzorgen.

Inhoud

Crisiscommunicatie:

  • Betekenisgeving
  • Informatievoorziening
  • Schadebeperking
  • Communicatiestrategie├źn

Social media:

  • Invloed & impact van social media tijdens een crisis
  • Basis omgevingsanalyse

Pers- en publieksvoorlichting:

  • Omgaan met de media
  • Hoe te opereren voor een camera

Inschrijven