Inleiding sensoriek – NIEUW

31 oktober 2019

1 dag

425,- (excl. BTW)

Sensorisch testen van uw producten.

Smaken verschillen. En over smaak valt niet te twisten. In deze training denken we daar heel anders over. Smaak is een belangrijke eigenschap van voedingsmiddelen. Om te bepalen wat de smaak van verschillende producten is, wordt er sensorisch onderzoek uitgevoerd. Bij sensorisch onderzoek worden er door middel van zien, proeven, ruiken, horen en voelen verschillende eigenschappen van een product in kaart gebracht. De steeds hoger wordende eisen van de consument vraagt een optimale kwaliteit van de producten om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen. U leert tijdens deze training de achtergronden van smaak, hoe deze te proeven en het herkennen van afwijkingen in een reeks. Allemaal handige vaardigheden die u in het smaakpanel kunt toepassen.

Tevens kunt u middels sensorische onderzoeken een constante kwaliteit van uw eindproduct waarborgen. Tijdens het volgen van deze training leert u welke mogelijkheden er bestaan voor het uitvoeren van sensorische onderzoeken, hoe je dit uitvoert en hoe u de resultaten kan verwerkt.

Voor wie?

De training is geschikt voor medewerkers en managers die verantwoordelijk zijn- of deel uitmaken van een smaakpanel, of zich met vergelijkbare werkzaamheden bezighouden.

Inhoud

  • Doel van een sensorisch onderzoek
  • De 5 basissmaken
  • Proeven en herkennen van smaken
  • Sensorisch onderzoek in relatie tot kwaliteit
  • Verschillende sensorische onderzoeken
  • Testpanels en training hiervan
  • Interpretatie van resultaten
  • Praktijkopdracht sensorisch onderzoek

Inschrijven